Dag 3

Puuuhh nu är jag hemma efter en låång dag på RA. Det är så himla kul men svårt och mycket att ta tills sig men det ska nog gå bra. Jag gick upp i morse efter att sovit några timmar, bläää. Resan gick som planerat och jag var i god tid.

Idag hade vi vinets kemi (tror jag det hette) och ekologiskt vin och starkvin + EU-lagstiftning.

Jag avskyr typ kemi men det var helt ok fast så mkt fastna inte så jag får ta och läsa på om det. Ekologiska viner är ganska självklara hur man går tillväga och väldigt intresant. När vi skulle ha starkviner och EU-lagstifning hade jag  knappt några krafter kvar så jag höll på att somna helt allvarligt haha men som tur var det då dags för desert, underbar tradition :D så jag blev pigg plus att starkvinerna gjorde en lite piggare, hehe.

Vi provade 6 Alsace viner på dagen som var ekologiska helt OKEJ vin, inget som fall mig i smaken så jätte mkt sen på eftermiddagen blev det sherry, port, madeira dom var helt ok hade inte varit fel med några ostar till ;) muscaten var mummsig :).

Hände en lite rolig sak när jag åkte pendeln. Samma gubbe som satt mitt imot mig dit imorse och skrev på sin dator satt mitt imot mig hem och skrev på sin dator :) vad är oddsen liksom?? sjukt. menmen..

Nä nu orkar jag inte babbla nå mer. Ska på ansiktsbehandling imorrn, JIPPI behövs verkligen. Har varit så stressad den här månaden.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0