sthlm

Puuuhh idag har jag varit i sthlm hela dagen på restaurang akademin "RA" på sommelier utbildningen.

En låååååååång och lärorik dag. Det var verkligen jätte kul. kan dra min dag lite snabbt och osamanhängaden :)..

Jag började med att komma i säng kl 1 på natten eftersom jag jobbade kväll och sedan skulle jag upp 05.45 så med knappt 4 timmars sömn kliver jag upp i mörkret och gör mig i ordning kollar att jag har packat ner allt och drar till tåget vid 6.30 tåget gick 6.45 sitter som en dödfisk på tåget.

Kliver av och byter tåg fortsätter in mot sthlm-c sedan går jag av och går vidare till tunnelbannan mot ropsten, folk överrallt jag går på sedan av och går till bussen går på och sedan av vid mitt mål RA.

Väl framme vid RA så blev vi fotade jag lovar det var ingen vacker syn, nog den värsta bilden tänk er själv hur man ser ut när man jobbat kvällen/natten innan, kanppt sovit, dugg regn i luften och ja ni fattar :).

RA var väldigt trevligt, lärarna var sköna och kunniga..

Vi började hårt med vinets historia och körde på under dagen.

Vi fick god lunch och sedan var det dags för att byaa upp sitt vin, vilket var kul. Vi var i grupper och fick ta en varsitt vin och sedan bygga upp det på vårat sett med olika smaker, roligt värre men svårt. Sen hade vi vinprovning som också var kul men väldigt svårt, kändes som att vi bara blev utslänga i vildmarken för att klara oss själva. Jag kände mig vilsen och helt bort men förhoppningsvis går det bättre nästa gång.

En super bra dag! Kanske tar med kameran nästa gång och tar lite bilder om jag har tid :).
Har endel plugg att göra så jag kommer ha mycket att göra på min lediga tid men det ska bli kul.

Nä nu blir det mack time sedan tror jag sängen lockar :) SÖMN

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0