Jobb

Idag när jag var på möbelaffären så ringde dom från ett jobb som jag sökt på ett café inne i stan så jag åkte dit på en intervju vilket gick bra så jag ska provjobb på måndag och sedan 2dagar till sen får vi se hur det blir :) woho sen när jag satt på tåget hem ringde dom från en herrgård som jag sökt jobb som servitris på så jag ska dit på intervju på torsdag, fårse hur det går men jag vill nog helst ha cafejobbet tror jag :). Vi fårse hur det blir med allt men jag är iaf glad över att jag kanske har ett heltidsjobb snart för båda tjänsterna är heltid :).

Nu ska jag fira med jordgubbar, mumms.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Hej! det beror helt på vilket program du använder, men principen är den samma i alla bildredigeringsprogram. Själv använder jag Photoshop och där finns det ett verktyg som heter lassopolygon som man kan använda till att klippa ut diverse bilder. Då använder man sig av punkter som gör att linjerna blir raka och fina. I paint finns det inget lika smart verktyg, utan där får man använda sig av det verktyget som det står "Markera valfri form" om man håller musen över den. Då gäller det att vara säker på handen eftersom du själv måste göra formen. Sen är det bara att kopiera det du klippt ut och använda den där du vill ha den. Hör av sig igen om du inte förstår :) Kram!

2008-06-18 @ 13:55:57
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Matilda

Lättast är om du skapar den bilden i ett enskilt lager. När du sedan klippt ut den som du vill ha, måste du se till att enbart flytta det utklippta. Lättast är att bara hålla musen över det område som är utklippt. Sen kan du dra med dig den när du valt att använda verktyget "flytta" som finns högst upp till höger i vertygspanelen. Kram

2008-06-18 @ 15:41:19
URL: http://matildalovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0