Andra dagen på sommelier utbildningen

5.50  ringer väckar klockan på mobilen jag vill bara slänga den i golvet och somna om men jag låg och lyssna på det irriterande ljudet en stund och till slut bestämde jag mig bara för att stänga av den och kliva upp SUCK så kändes det ville inte gå upp då var så himla trött. Kollar på klockan och ser att jag har 30min på mig innan jag måste gå till tåget så jag slänger i mig frukost eller inte jag sätter mig vid datorn och äter frukost i 15min haha sen stressar jag in till sovrummet och slänger ut kläder från garderoben och drar på mig första bästa. In i badrumet och på med lite smink snabbt. Ut genom dörren och iväg till tåget var jag..

Väl framme i upplandsväsby för byte till pendeln in mot stan blir jag orolig för jag ser ingen pendel på väg in och tills slut säger dom att pendeln är försenad AAARRRGGHH dom sa 7 minuter med det blev 20min innan den kom, tokig eller vad..

På väg med pendeln in till stan inser jag att jag kommer antigen komma precis i tid eller så blir jag några minuter försenad och när jag ska byta till buss på gärdet så åker den iväg framför mig MAN BLIR JU BARA SÅÅ ARG och då vet jag att jag kommer blir sen men inte så mkt efter 5 min kommer en ny buss och jag är framme 5minuter försent inte så farligt men jag blir så himla stressad när saker inte går som man tänkt sig och jag avskyr att strssa och komma försent, det förstör halva dagen, blää.

Dagen på RA  har varit mkt intresant och lärorik, orkar inte gå in så mkt men vi hade vinodling och vinframställning med Michel Jamais ( han är väldigt känd inom branchen, skrivit böcker, medverkat i TV m.m.). Vi fick super god lunch och på eftermiddagen hade vi vinprovning, mkt trevlig och ett och annat gott vin, vi provade 9st men jag gillade 2-3 st. Ska försöka få tag i ett av vinerna, himla gott var det.

Hemresan gick smärtfritt men jag var sjukt trött och somnade några gånger på tåget :) nu har jag duschat och kollat på topmodel och snart så ska jag sova för imorgon ska jag upp vid 4.45 BLÄ menmen så är livet..

Mkt tex och inga bilder men jag hinner inte ta några för dagarna är så intensiva och stressiga.

Ha en fortsatt trevlig vecka alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0